Monday 5 January 2015

Kembali Bertugas

Alhamdulillah secara rasminya saya sudah kembali 'masuk bekerja'. Lokasinya masih dari rumah sambil dikelilingi anak-anak comel yang sudah bertambah menjadi 3 orang. Saya mulakan dengan aktiviti bisnes yang mudah seperti jualan fabrik felt, bahan keperluan asas kraf dan produk siap jahit. Perlu bagi saya untuk memanaskan enjin terlebih dahulu sebelum mula mengambil tempahan jahit produk felt semula.


Cabaran utama sekarang adalah tentang pengurusan masa. Selain mengusahakan bisnes kraf tangan felt, saya kini telah menjadi ejen bagi Sutra Wellness yang menghasilkan produk-produk aromaterapi keluaran Muslim bumiputera. Pada masa yang sama juga, saya menjadi guru kepada anak-anak untuk sesi sekolah di rumah atau homeschooling. Masa yang ada perlu dimanfaatkan sebaiknya.

Memang ini lah impian saya. Bekerja dari rumah sambil mendidik anak-anak dengan tangan sendiri. Soal penat lelah saya ketepikan kerana saya sudah mula melihat hasilnya baik di dalam bisnes mahupun perkembangan anak-anak. Syukur Alhamdulillah. Segalanya berlaku dengan keizinan Allah.

No comments: