Thursday 2 October 2014

Entri Paling Kerap Dibaca

Alhamdulillah Oktober sudah pun tiba. Bila-bila masa sahaja dari sekarang, saya akan mula berehat panjang daripada aktiviti menjahit dan aktiviti berniaga.

Sehingga hujung September 2014, suka untuk saya menganalisa serba sedikit tentang minat pengunjung yang hadir ke blog seni kraftangan felt ini. InsyaAllah dengan mengetahui kecenderungan pembaca, saya akan berusaha untuk menulis lebih banyak entri yang berkaitan.

5 entri paling banyak dibaca setakat hari ini:

1) Bahan dan Peralatan Asas Permulaan Kraftangan Felt
2) Tips Mudah Mendapatkan Pola Atau Templat Kraf Felt
3) Tutorial 1: Keronsang Bunga Pompom Gulung
4) Tips Mudah Menajamkan Gunting
5) Tutorial 2: Bunga Felt Gulung (Die-Cut)

Sekali imbas, saya dapati ramai pengunjung blog suka membaca maklumat tentang asas permulaan kraftangan felt. Sebelum mula menjahit kraf felt sama ada hanya untuk suka-suka ataupun untuk tujuan berniaga, penting bagi kita untuk merancang bahan dan peralatan yang akan digunakan. Jadi, entri tersebut insyaAllah dapat memberi panduan dan gambaran awal sebelum mula menjahit.

Pengunjung juga suka membaca tips mudah dan tutorial untuk menghasilkan sendiri produk kraftangan felt. Tips yang saya tulis adalah berdasarkan pengalaman sendiri yang mencari penyelesaian terhadap sesuatu cabaran atau masalah berkaitan kraf. Saya percaya melalui perkongsian tips, pembaca yang lain bakal memperoleh manfaat yang sama. Tutorial pula ditulis dengan harapan agar perkongsian ilmu yang sedikit itu bakal menjadi saham untuk saya di Akhirat sana. Lebih banyak kita memberi, insyaAllah Allah pulangkan lebih banyak nikmatnya kepada kita.

Doakan suatu hari nanti, saya bakal hasilkan beberapa buah buku berkaitan seni kraftangan felt. InsyaAllah langkah awal bermula dengan e-book dan seterusnya buku fizikal. Harapan dan doa saya, dengan adanya buku-buku tersebut, lebih ramai wanita di Malaysia ini minat dan boleh menjahit kraftangan mudah, seterusnya mampu menjana pendapatan dari rumah.

No comments: