Monday 30 May 2022

Kemaskini Inventori


Alhamdulillah. Minggu ini adalah minggu yang agak lapang untuk saya tumpukan kerja-kerja mengemaskini inventori Amal Creative. Banyak stok barangan sudah susut atau sudah habis sepenuhnya. Memang perlu untuk saya tempah semula.

Kain felt contohnya, ada beberapa warna sudah habis. Kami sendiri sudah lima bulan tidak mengambil stok baru berikutan kemerosotan dan kelembapan jualan. Keadaan semasa di dalam negara memainkan peranan besar. Saya perlu peka dengan peristiwa-peristiwa, isu semasa dan cuti umum di Malaysia. Kelonggaran SOP bermula 1 Mei 2022 bagi menuju ke fasa endemik sedikit sebanyak ada impaknya terhadap perniagaan kecil kami.

Saya yakin Allah pasti ganti dan beri yang lebih baik selepas ini. Melihat sudut positif apabila sesi persekolahan boleh berlangsung seperti biasa dan ramai yang boleh kembali bekerja di luar, insyaAllah permintaan terhadap barangan kraf akan kembali meningkat. :)

Jadi hari ini saya menghubungi pembekal kain felt kami; bertanya khabar dan bertanya situasi terkini di kawasan beliau. Alhamdulillah saya sangat lega dan gembira apabila beliau memberitahu saya boleh membuat tempahan seperti biasa. Barangan boleh dihantar ke gudang untuk dihantar ke Malaysia.

No comments: