Saturday 28 May 2022

Kemaskini Blog

Alhamdulillah hampir 80% penulisan dan foto daripada laman Facebook dan dua blog lama telah saya pindah masuk ke blog ini. Kerja yang agak renyah dan mengambil masa.

Saya mula menulis blog kraf felt pada tahun 2010 dengan menggunakan nama Kraf Malinja. Mulai 4 Mei 2012, saya mengambil keputusan untuk rebranding dan memilih nama Amal Creative yang saya guna pakai hingga sekarang.

Jadi watermark foto-foto entri blog untuk tahun 2010-2012, kebanyakannya menggunakan nama Kraf Malinja. Hanya sebahagian kecil yang telah saya ubah menggunakan watermark Amal Creative.

Ada terlalu banyak foto yang saya muat masuk di Facebook sewaktu saya tidak aktif menulis blog. Tidak semua yang akan saya bawa masuk ke sini. Saya hanya pilih mana yang perlu dan sesuai.

Mengapa kembali berblog?

Faktor utama mungkin kerana usia yang semakin bertambah. Laman Facebook terasa 'amat bising' dan memeningkan kepala. Saya tidak lagi mampu menyerap tenaga yang terlalu tinggi di Facebook. Terasa letih. Sekarang saya lebih selesa tenang-tenang mahu menulis di blog. :)

Impian menghasilkan ebook belum lagi tercapai. Bertahun-tahun saya mencari punca. Alhamdulillah kini Allah izinkan saya mendapat jawapannya. Kepada Allah jua saya mohon harapan dan pergantungan agar akhirnya saya benar-benar dapat merealisasikan impian besar ini sebelum saya menutup mata.

Suatu hari nanti akan tiba masanya anak-anak saya membaca blog ini. Atau mungkin juga cucu-cucu. Harapan saya, ada sesuatu di sini yang boleh mereka manfaatkan kelak. Sama ada ilmu kraf atau ilmu mula berniaga.

Bismillaahirrahmaanirrahiim. Dengan ini insyaAllah saya kembali aktif di sini. :)

No comments: