Thursday 4 September 2014

Persiapan Menyertai Booth Sambutan Minggu Penyusuan Ibu Sedunia 2014

Sepanjang minggu ini saya sibuk menyiapkan produk-produk kraftangan felt sempena sambutan Minggu Penyusuan Ibu Sedunia Peringkat Kebangsaan 2014. Tiga produk pilihan semuanya berkaitan dengan ibu dan bayi. Peluang menyertai booth ini baru sahaja saya perolehi minggu lepas jadi saya agak kesuntukan masa untuk menyiapkan lebih banyak produk.

Rantai kunci "I Love BF".

Bunga-bunga yang baru digulung menggunakan felt lembut. 
Daun-daun pula menggunakan felt keras.

Himpunan baby headbands dengan bunga pelbagai warna dan bentuk.

Keronsang yang diperbuat daripada reben. 

Baby headband menggunakan guna lace yang mesra kulit kepala bayi. Tidak meninggalkan kesan kerana tidak ketat. Muat elok untuk bayi 3 bulan ke atas. Untuk bayi baru lahir semestinya agak longgar. Apabila memakai headband ini, bayi mungkin tidak perasan ada headband di atas kepalanya. 

Keronsang pula saya gunakan reben pelbagai corak. Apabila dipinkan di tudung, ibu tidak perlu risau muka anak calar seperti menggunakan pin besi biasa yang berkerawang. Mesra bayi. Cara penjagaannya seperti keronsang lain juga. Harus simpan elok-elok di dalam bekas bertutup untuk elak habuk terkumpul di besi pin dan harus elakkan dari terkena air secara terus untuk mencegah karat.

No comments: