Saturday 11 June 2022

Wedding Anniversary


Kebiasaan kami, tidaklah keterlaluan beria-ia menyambut ulangtahun pernikahan. Hanya sekadar meraikan sisi kemanusiaan yang gemar mengingati dan mengenang sesuatu peristiwa bermakna dalam hidup. Alhamdulillah Allah izinkan fasa 10 tahun pertama yang mencabar sudah berlalu. Kini kami berdua sedang bergerak ke fasa seterusnya, meniti usia menuju 40-an. Usia matang seorang manusia.

Tiada lain yang diharapkan melainkan Allah sentiasa membimbing kami berdua di bawah rahmat dan petunjukNya. Kami berharap agar keluarga kami dihimpun dan ditemukan semula bersama kesemuanya di Jannah. Baki usia dan masa yang ada, diusahakan semampunya sebagai bekalan untuk di negeri Akhirat sana.

Petang tadi saya baru terfikir mahu usahakan sesuatu yang istimewa sempena anniversary kami; hiasan sulaman tangan. Memandangkan bahan-bahan dan peralatan menyulam yang sesuai tidak ada, saya hanya dahulukan design di Canva. Bukan pandai mana. Design yang ada pun, diinspirasikan daripada design yang sedia ada di Canva. Saya hanya mix and match. Nanti pindah ke kain, wallahua'lam apa pula jadinya.

InsyaAllah esok-esoklah saya ajak Encik Suami teman ke kedai jahit mencari bahan. Dating berdua ke kedai jahit pun Alhamdulillah lebih daripada seronok rasanya. :)

No comments: