Sunday 12 June 2022

BACA - IQRA' - READ

Hari ini 12 Jun 2022 adalah hari terakhir Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (PABKL) yang berlangsung di World Trade Centre Kuala Lumpur (WTCKL).

Bagi seorang pembaca buku tegar seperti saya, terasa agak terkilan apabila tidak dapat menjejakkan kaki ke sana buat sekian kalinya. Selagi ada anak yang masih kecil dan perlu kawalan sepenuhnya, saya memang tidak bercadang bahkan tidak gemar sebenarnya untuk mengunjungi kawasan sesak.

Jadi apa boleh dibuat untuk mengisi masa lapang hujung minggu di rumah? Saya cetak pola yang telah saya siapkan malam tadi. Tema BACA dalam tiga bahasa. Saya ajak anak-anak buat sendiri penanda buku daripada kain felt dengan perkataan BACA di atasnya. Hiasannya terpulang kepada anak-anak. Bahan-bahan semua ada di rumah. :D

Jemput guna templat sederhana yang direka di Canva. Boleh tag saya di Facebook atau Instagram apabila telah siap hasilnya ya. :)

Jika perlukan panduan, boleh ikuti langkah demi langkah buat sendiri penanda buku felt di entri blog yang lepas https://www.amalcreative.com/2022/06/tutorial-penanda-buku-felt.html

No comments: