Monday 18 January 2021

Stok Borong Kain Felt Januari 2021


Pos guna kapal laut. Memang menuntut kesabaran setinggi langit biru. 😂

Saya cemas di sini. Kali ni previous batch punya kain polyester felt pantas menyusut. Terutamanya hot colours lah Sungguh saya tak kuat nak reply stok tak ada. Nak beritahu stok on the way pun serba salah.

Saya bukan tak teringin nak bawa masuk kain felt roll besar tu dan jual by meter. Cuma ruang rumah kami kecil. Separuh ruang dah jadi tempat kerja saya. Bayangkan bila masuk berpuluh rolls kain. 😆

Sewa stor luar bukan pilihan terbaik buat masa sekarang. Saya nak kerja dari rumah. So, saya proceed dengan saiz kain sedia ada. 30cm x 30cm. Senang nak urus dan senang nak simpan lagi pun.

Lagi satu, saya suka galakkan orang ambil saiz sekadar keperluan. (Yang memang nak guna saiz besar tu cerita lain na.) Bukan ambil saiz besar semata-mata nak murah. At the end, terperam dalam laci dan tak sempat guna pun. Bazir dah kat situ. Niat asal nak jimat dah jadi sebaliknya.

Dan setiap barang hat kita ada tu, esok-esok akan dihisab. Nak jawab apa time tu? Ish sendiri meremang sebab saya pun ada banyak barang terkumpul tapi tak terguna.



Alhamdulillah siang tadi dah selamat terima kain-kain felt yang diborong. Lega.

No comments: