Friday 9 October 2015

Proses Pemotongan Kain Felt


Cik Amal kerja overtime nampaknya malam ni. Alhamdulillah 'ala kulli haal.

Ramai mak-mak super rajin, dok mai pm tanya ada juai ka kain felt? Pakat nak jahit busy book untuk anak rupanya. MashaAllah I like sangat-sangat.

Asalnya Cik Amal nak berhenti supply kain felt. Dok pendam hampir setengah tahun dah niat tu. Tapi kan, lagi banyak stok menyusut, lagi ramai pula dok mai pm tanya.

Aih tak sampai hati kalau tak tolong. Depa dok kata kain felt depa beli tak berapa best. Nipis lah. Berbulu-bulu lah. Warna tak berapa berkenan di hati lah. Macam-macam.


Di Amal Creative, kami ada polyester felt dengan ketebalan 1.4mm. Yang ni saya akui memang best. Dari pertama kali buat felt craft sampai hari ni, saya memang prefer felt ni saja untuk kategori felt keras.

Best dan berkualiti. Sampai saya sendiri yakin untuk jual kepada rakan-rakan crafters selain guna untuk siapkan tempahan bisnes sendiri.

Jadi dengan ini saya nak umumkan, insyaAllah Amal Creative kembali jual kain polyester felt ni secara serius. Next week insyaAllah kami restock warna mana yang dah habis ok.

Makluman tambahan:

Colour code dalam gambaq tu saya ada juai. Senang buat rujukan nak pilih warna kain untuk next purchase. Yang botol merah sebelah gunting tu pun saya juai. Kiki.. Minyak habbatussauda'. Buat sapu tadi, semut api tiba-tiba muncul mai ketik kaki masa dok sedap-sedap potong kain. Sat saja hilang gatai tu.

Hasil kerja tengah malam tadi. Alhamdulillah siap dah potong ke saiz 30x33cm (+/- 1cm). Warna hitam habis langsung. Warna putih ada beberapa keping. Next week insyaAllah restock. Yang ini nak order pun boleh dah.

No comments: